Dan fore dan fore dopparedan

Hejsan!

Tank att det faktiskt ar julafton i overmorgon! Helt otroligt vad tiden gatt snabbt fran forra julen.. Kommer ihag att jullovet och det dar marknadsforingsarbetet vi var tvungna att skriva over lovet forra aret. Idag var vi i Vicky Point runt lunch. Vi blev totalt overtygade om att det ar ratt av oss att kopa bilen eftersom bussen idag skulle kommit 11.29, men dok upp 11.50 och den var lika proppad som 202:an brukade vara runt tre efter skolan! Men folket har ar sa himla avslappnade och det var ingen big deal att det var en overfull buss. Det var bara en som klagade (75arig dam..) alla andra tog det mest med en klackspark! De skamtade och snackade precis som vanligt :) Jag kopte iallafall ett par shorts eftersom alla mina mirakulost har gatt sonder?! Chockerande. Sen nar vi hade gatt omkring i 35 gradiga Vicky Point nan timme satte vi oss pa ett fik och kopte varsin iced chocolate. Satt som en smack i varmen!!

Tog en mindre buss hem och tog en liten promenix med betty till vattnet sa hon fick simma av sig lite (aven om hon mest bar omkring pa stora stenar...!) Hon har mkt energi lilla hunden! Kom tillbax till huset och gick vidare till frukthandlaren har i Redland Bay. Ni skulle bara veta hur god frukten ar har! Det marks att det inte ar fraktat over halva varlden innan de hamnar i affaren... Vi ar rorande overans om att vi verkligen kommer sakna alla goda och annorlunda frukter nar vi beger oss hem till applenas och bananernas land i april. Vi tankte stalla till med lussekattsbak oxa, men det gick i stopet for lokalaffaren hade inte saffran. Istallet bakade vi bullar (finns inte har) och gav bort nagra till Ann (matts mamma) nar hon kom over med lite mat at Betty. 

Nu kommer nat chockerande. Ullis var ute och sprang efter bullbaket. Hon som "inte har tranat seriost pa tre-fyra ar och inte minns sist jag var ute och sprang" Japp, hon drog kackt pa sig joggingklader och gav sig ut! Jag och Betty nojde oss med en stillsam promenad eftersom jag fortfarande inte ar frisk fran forkylningen.

Kom hem efter traning och promenad for att kaka kvallsmat. Vi ar sa trotta pa julmat nu, och julen har inte ens varit! Efter var julmiddag i lordags har vi atit resterna fram till ikvall! (i sondags at jag till och med sillsallad, utan sill. till frukost..)

Pa tal om det kommer jag aldrig kunna laga mat pa elspis efter att ha varit har. Gasol ar sa himla bra! Dels gar det snabbare men sa blir resultatet battre. Och sa luktar det sa mysigt. Sakert for att jag forknippar det med doften i  segelbaten nar jag var liten... Luktar sa mysigt! 

Men nu ska jag ga och se om Ullis fortfarande sover i soffan eller om vi ska hitta pa nat kul :)

Ha det sa bra darhemma :D

Kramar Sara
(Ullis halsar sa mkt ocksa!) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0